Ons parochiemagazine Dichtbij: kerkblad van het jaar 2023

Het blad Dichtbij van de parochie van de Heilige Familie uit Breda is verkozen tot Kerkblad van het Jaar 2023. De verkiezing vond plaats in het kader van de inspiratiedag ‘Geloof in Communicatie’ met 200 deelnemers uit allerlei kerken.Het beste interKerkblad van het Jaar 2023

Maar liefst 41 kerken vanuit verschillende kerkgenootschappen zonden hun kerkblad in voor de 5e editie van de verkiezing ‘Kerkblad van het Jaar’.  Dit jaar stond de verkiezing in het teken van het beste interview: welk blad slaagt erin om een brede groep lezers te boeien met een boeiend en verdiepend interview waarin men woorden voor zijn bezieling weet te vinden? En dat in de context van een aantrekkelijk kerkblad.

Journalist Celine Timmerman, NRC-journalist Karel Smouter en Marcel Holl, directeur van de Zalige Zalm, vormden de jury. Zij kozen unaniem voor de winnaar, het parochieblad Dichtbij van de parochie van de Heilige Familie in Breda. Redacteur Henk Bakker hield daarin een interview met voormalig pastoraal werkster Laura de Vries, die de parochie onlangs verruilde voor het kloosterleven. Een meeslepend verhaal over roeping, dat ook voor niet-ingewijde lezers boeiend is. Bovendien is het geheel aantrekkelijk vormgegeven, hetgeen de leesbaarheid verhoogt.

De top drie bestond verder uit KNC, het kerkblad van de protestantse gemeente Charlois en ZOUT, het kerkblad van de Kerk van de Nazarener te Haarlem.

Lees er meer over in ons laatste wintermagazine : klik hierop