Eerste Heilige Communie in de St Laurentiuskerk

Eenentwintig communicanten uit de parochie van de Heilige Familie zijn in vier vieringen voor de eerste keer ter communie gegaan. Voor de allereerste keer zijn deze vieringen via streaming op internet ook thuis te volgen geweest.

Verwachtingsvolle gezichtjes
De kinderen zijn gespannen als ze de kerk binnen komen maar de blije en verwachtingsvolle gezichtjes als pastoor Lars met hen zingend in processie naar het altaar loopt zijn heel ontspannen.

Betekenisvolle rol
Ieder van de kinderen, voorbereid in 2020 en 2021 heeft een betekenisvolle rol gehad in de viering. Het evangelie van de Emmaüsgangers, het samen aan tafel gaan past daar goed bij. Er is passende aandacht voor zowel het verhaal als de woorden van pastoor Lars. Ieder kind heeft samen met het eigen gezin de communie ontvangen. Een mooi moment dat op alle kinderen zichtbaar indruk maakte.

Goed gekozen liederen
De goed gekozen liederen gezongen door Laura de Vries, gitaar, en Corinne van Wijk, piano, maakten de viering compleet. De kinderen zongen de refreinen mee en in het slotlied stonden ze heel ontspannen bijna te dansen.

Middelpunt
Dat niet alle kinderen tegelijk in de kerk waren maakte het extra indrukwekkend. Per slot van rekening hadden ze zo ook de meest dierbare familie of kennissen om zich heen en daarmee stonden ze in het middelpunt.