Woensdagavond 2 en donderdagmiddag 3 oktober introductie Alpha

Welkom bij Alpha

Introductie: woensdag 2 en donderdag 3 oktober 2024

Dit seizoen bieden we de mogelijkheid aan om Alpha in de avond of overdag te volgen. De volgende reeks bijeenkomsten starten op woensdag 2 oktober (van 20:00 – 21:30 uur) en op donderdag 3 oktober (van 13:30 – 15:00 uur) met een vrijblijvende bijeenkomst (nog zonder maaltijd) om te ervaren of Alpha iets voor je is.  Daarna komen we tien weken elke woensdagavond of donderdagmiddag een uur eerder bij elkaar en beginnen we met een gezamenlijke maaltijd in het parochiecentrum aan de Ginnekenweg 331 Breda.  Graag even aanmelden via alphaphf@gmail.com of 06 14210343, maar je mag 2 of 3 oktober  ook spontaan langskomen in het parochiecentrum!

Heb je vragen over het leven of over het christelijk geloof? Dan is Alpha echt iets voor jou. Bij Alpha denk je samen na over inspirerende onderwerpen. Er is alle ruimte om het gesprek aan te gaan en je vragen en ideeën te delen.

Kijk hier hoe Simon Alpha beleefd heeft. Klik hierop.

Tijdens zo’n 10 interactieve en gezellige bijeenkomsten mét warme maaltijd ontdek je samen met anderen wat het christelijke geloof inhoudt. Of je nu katholiek, protestant, jood, moslim, atheïst, boeddhist bent, of simpelweg gelooft dat er ‘iets’ is, iedereen is welkom en er zijn geen kosten aan verbonden.

Na de maaltijd kijken we telkens naar een film van zo’n 25 minuten. Daarna bespreken we hoe we zelf tegen het onderwerp aankijken. Er zijn geen ‘goede’ of ‘slechte’ meningen, gevoelens of gedachten. Het gaat om het delen van jouw eigen ervaringen en jezelf openstellen voor de perspectieven van anderen.

Alpha is altijd gratis. Elke week staat een ander onderwerp centraal. Vragen die bijvoorbeeld kunnen langskomen zijn:

• Wie is Jezus? En waarom zeggen christenen dat Hij leeft? Hij is toch doodgegaan aan een kruis?
  • Hoe kunnen christenen geloven dat Jezus de zoon van God is? Hoe bewijs je zoiets? Dat kan toch niet?
  • Waarom bidden mensen? Is dat niet net zoiets als gewoon mediteren?
  • Wat is er zo bijzonder aan de Bijbel? Waarom denken gelovigen dat dat het woord van God is en niet gewoon een boek?
  • Als er een God is, waarom is er dan lijden en kwaad in de wereld?
  • Waarom zeggen christenen dat Jezus van mij houdt? Waar baseren ze dat op?